ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ΗΕΜ)

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ΗΕΜ): Στις 16 Οκτωβρίου 1925 ξεκίνησαν οι διεργασίες για την ενοποίηση των δικτύων μεταφορών στην Αττική. Οι εταιρείες Σιδηρόδρομος Αθηνών-Πειραιώς, οι Σιδηρόδρομοι Αττικής και η Εταιρεία Τροχιοδρόμων Αθήνας-Πειραιά-Περιχώρων (ΕΤΑΠΠ) συνεργάστηκαν με αγγλικό όμιλο κεφαλαιούχων (Power and Traction Finance Company) με αποτέλεσμα την 1 Απριλίου 1926 να ιδρυθεί η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (ΗΕΜ) και οι Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι (ΕΗΣ). Το κύριο έργο της ΗΕΜ ήταν η εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Κηφισιά, καθώς και των τροχιοδρομικών γραμμών της Αθήνας (δεν συμπεριλαμβάνονταν οι γραμμές του Πειραιά ή του παραλιακού μετώπου). Το αρχικό κεφάλαιο της εταιρείας ήταν 340.000 λίρες στερλίνες, διαιρούμενο σε 340.000 μετοχές ονομαστικής αξίας 1 λίρας στερλίνας έκαστη. Στις 23 Ιουλίου 1954 η ΗΕΜ παραχωρεί το δικαίωμα εκμετάλλευσης, αλλά και ηλεκτροκίνησης της γραμμής Αθήνα (από πλατεία Αττικής) - Κηφισιά. Στην ουσία η ΗΕΜ έπαψε να έχει σιδηροδρομικό έργο και διαχεριζόταν μόνο τραμ, λεωφορεία και τρόλεϋ. Στις 14 Δεκεμβρίου 1970 υπογράφεται νομοθετικό διάταγμα (Ν.Δ. 768/70) με το οποίο γίνεται η εξαγορά της ΗΕΜ από το ελληνικό δημόσιο με ταυτόχρονη ίδρυση νέας εταιρείας με την επωνυμία Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών-Πειραιώς (ΗΛΠΑΠ), η οποία ήταν νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δκαίου.