ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ (ΕΗΣ)

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ (ΕΗΣ): Από τις 16 Οκτωβρίου 1925 είχαν ξεκινήσει οι διεργασίες για ενοποίηση των μεταφορών στην Αττική. Στην 1 Απριλίου 1926 ιδρύονται οι Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι (ΕΗΣ) με μετοχικό κεφάλαιο 418.000 λίρες Αγγλίας ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης των Σιδηροδρόμων Αθηνών - Πειραιώς (ΣΑΠ) και της εταιρείας Τροχιοδρόμων Αθηνών - Πειραιώς - Περιχώρων, αναλαμβάνοντας την εκμετάλλευση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμουΑθηνών - Πειραιώς από τους ΣΑΠ και του παραλιακού Τραμ από την εταιρεία Τροχιοδρόμων καθώς και την υποχρέωση εκσυγχρονισμού και επέκτασης του δικτύου. Τα πρώτα χρόνια λειτουργίας κατασκεύασαν την προαστιακή τροχιοδρομική γραμμή Πειραιώς - Περάματος και επέκτειναν την σήραγγα από την Ομόνοια έως την πλατεία Αττικής προκειμένου να συνδεθεί με την γραμμή Αθήνα - Κηφισιά των πρώην Σιδηροδρόμων Αττικής (ΣΑ). Στις 23 Ιουλίου 1954 η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (ΗΕΜ) παραχωρεί το δικαίωμα ηλεκτροκίνησης και εκμετάλλευσης του σιδηροδρόμου Αθήνας - Κηφισιάς (από πλατεία Αττικής) στους ΕΗΣ. Στις 10 Αυγούστου 1957 τελειώνοντας τα έργα ηλεκτροκίνησης της γραμμής Αθήνα - Κηφισιά παραδίδεται στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα, οπότε και ολοκληρώνεται ένα μακροχρόνιο σχέδιο για την δημιουργία ενός ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, που θα ένωνε τον Πειραιά με την Κηφισιά συνδέοντας στην ουσία τις δύο αρχικές γραμμές των ΣΑΠ και των Σιδηροδρόμων Αττικής. Η λειτουργία των ΕΗΣ συνεχίστηκε μέχρι την 1 Ιανουαρίου 1976, οπότε και κρατικοποιούνται και μετονομάζονται σε Ηλεκτρικούς Σιδηροδρόμους Αθηνών - Πειραιώς (ΗΣΑΠ).

 

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ