ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΛΟΣ - ΜΗΛΙΕΣ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΛΟΣ - ΜΗΛΙΕΣ: Μετά την κατασκευή δύο κύριων γραμμών, που ένωναν το Βόλο με τις πόλεις της Θεσσαλίας, έρχεται η πρόταση για σύνδεση του Βόλου με τα χωριά του νοτίου Πηλίου. Στις 26 Μαΐου 1893 υπογράφεται η σύμβαση για κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής πλάτους 0,6 μέτρων, που θα συνέδεε το Βόλο με την Αγριά και τα Λεχώνια και την εκμετάλλευση θα αναλάμβαναν οι Σιδηρόδρομοι Θεσσαλίας (ΣΘΣ). Στις 12 Οκτωβρίου 1895 εγκαινιάζεται η γραμμή Βόλος - Λεχώνια. Στις 26 Φεβρουαρίου 1900 υπογράφηκε σύμβαση για κατασκευή και εκμετάλλευση της προέκτασης της γραμμής μέχρι τις Μηλιές. Στις 8 Απριλίου 1900 κυρώθηκε με νόμο η εν λόγω σύμβαση. Στις 2 Ιουλίου 1903 παραδίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα Λεχώνια - Μηλιές. Το 1971 αποφασίζεται η διακοπή των δρομολογίων στην γραμμή του Πηλίου. Από το 1987 όμως επαναλειτούργησε σποραδικά η γραμμή Βόλος - Αγριά, η οποία σύντομα σταμάτησε και πάλι. Το 1996 ξεκίνησε να λειτουργεί ως τουριστική περιήγηση η διαδρομή Λεχώνια - Μηλιές, η οποία συνεχίζει μέχρι και σήμερα.

 

ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΛΟΣ - ΜΗΛΙΕΣ

 

ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΒΟΛΟΣ - ΜΗΛΙΕΣ

Βόλος

Κωλέττη

Ορμηνίου

Φιλελλήνων

Βλαχάβα

Ανάβρα

Αγριά Στάση

Αγριά

Κάτω Λεχώνια

'Aνω Λεχώνια

Γατζέα

Αγία Τριάς

Πινακάτες (Ογλά)

Αργυραίϊκα

Μηλέαι