ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ: Το Μάϊο του 1887 υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών και ΣΠΑΠ από τη μία πλευρά, των Εταιρειών Δημοσίων και Δημοτικών Έργων και Αεριόφωτος Πειραιώς από την άλλη, για κατασκευή και εκμετάλλευση της γραμμής Πατρών - Πύργου πλάτους 1 μέτρου. Οι δύο εταιρείες μην μπορώντας να ολοκληρώσουν το έργο, πούλησαν τα δικαιώματά τους στους ΣΠΑΠ. Οι ΣΠΑΠ με συμβεβλημένη κατασκευαστική εταιρεία ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν το έργο τμηματικά μέχρι τον Μάρτιο του 1890. Στις 15 Δεκεμβρίου 1888 ολοκληρώνεται το τμήμα Πάτρα - Αχαΐα μήκους 20,552 χλμ. Στις 28 Μαΐου 1889 παραδόθηκε το τμήμα Αχαΐα - Μανωλάς μήκους 23,372 χλμ. και στη συνέχεια στις 20 Αυγούστου 1889 δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα Μανωλάς - Λεχαινά, μήκους 19,583 χλμ., ενώ στις 28 Δεκεμβρίου 1889 το τμήμα Λεχαινά - Αμαλιάς μήκους 19,583 χλμ. Ακολούθησε το τελευταίο τμήμα Αμαλιάς - Πύργος το οποίο παραδόθηκε στις 29 Μαρτίου 1890 ολοκληρώνοντας μ' αυτόν τον τρόπο τη σιδηροδρομική ένωση της Πάτρας με τον Πύργο. Σχετικά με την χιλιομετρική αρίθμηση αυτή ξεκινούσε από τον σταθμό της Πάτρας. Μετά από αλλεπάλληλες διακυμάνσεις και αντιμέτωπη με την χρεοκοπία των ΣΠΑΠ στα τέλη του 1899 ξεκινάνε οι συζητήσεις για επέκταση της γραμμής προς Μελιγαλά με παράκαμψη για Κυπαρισσία. Η γραμμή έπαψε να λειτουργεί οριστικά το 2011.

 

ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ

 

ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ

Πάτρα

'Aγιος Ανδρέας

Ιτιά

Μινδιλόγλι

Βραχνέικα (Ροΐτικα)

Τσουκαλέικα

Καμίνια

Αλυσσός

Αχαΐα

Σαγέικα

Λάππα

Νέα Μανωλάς

Βάρδα (Μανωλάς)

Κουρτέζι

Ρετούνη (Αρετή)

Λεχαινά

Ανδραβίς

Καβάσιλα

Γαστούνη

Αμπελόκαμπος (Καρακούζι)

Αμαλιάς

Καρδαμά

Δουνέικα

'Aγιος Ηλίας

Μιραμάρε

Μυρτιά

Σκουροχώρι

Λαστέικα

Πύργος