ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΛΙΜΕΝΑΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ - ΝΕΑ ΖΙΧΝΗ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΛΙΜΕΝΑΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ - ΝΕΑ ΖΙΧΝΗ: Το 1938 αρχίζει η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Λιμένας Αμφίπολης - Μυρίνης μήκους 129 χλμ. και κανονικού εύρους (1,435 μέτρα). Σκοπός της δημιουργίας της γραμμής ήταν η παράκαμψη των ορεινών όγκων του νομού Κιλκίς και Σερρών, μειώνοντας τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, κατά 69 χλμ. Η χάραξη της γραμμής θα ήταν νοτίως των χωριών Νεοχωρούδα και Ωραιόκαστρο, στη συνέχεια θα περνούσε από τα στενά του Χορτιάτη και ακολουθώντας τη διαδρομή νοτίως των λιμνών Λαγκαδά και Βόλβης, θα περνούσε από τα στενά Ασπροβάλτας, τη γέφυρα του Στρυμώνα, την Αμφίπολη, ανατολικά του χωριού Μυρκίνος και θα κατέληγε στο σταθμό της Μυρρίνης (στο σημερινό της Νέας Ζίχνης). Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1940 από το τμήμα Λιμένας Αμφίπολης - Νέα Ζίχνη, μήκους 25 χλμ. και τα εγκαίνια αυτού έγιναν στις 5 Μαΐου 1940. Λόγω της έναρξης του ελληνο-ιταλικού πολέμου το τμήμα από Θεσσαλονίκη προς Λιμένα Αμφίπολης δεν κατασκευάστηκε ποτέ. Στο δίκτυο κατασκευάστηκαν οι σταθμοί Μυρρίνη (Νέα Ζίχνη), Μυρκίνου, Αμφιπόλεως και Λιμένα Αμφιπόλεως. Η χιλιομετρική αρίθμηση της γραμμής ξεκινούσε από το σταθμό της Νέας Ζίχνης. Η γραμμή αποξηλώθηκε το 1970.

 

ΓΡΑΜΜΗ ΛΙΜΕΝΑΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ - ΝΕΑ ΖΙΧΝΗ

 

ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ - ΝΕΑ ΖΙΧΝΗ

Νέα Ζίχνη (Μυρρίνη)

Μύρκινος

Αμφίπολις

Αμφίπολις Λιμήν