ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ (ΕΕΣ)

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ (ΕΕΣ): Στις 26 Φεβρουαρίου 1902 ιδρύεται από τον βαρώνο G. de Reuter ως εκπρόσωπος του συνδικάτου Eastern Railway Construction Syndicate Ltd., τον J. Gouin πρόεδρο της κατασκευαστικής εταιρείας Batignolles και τον άγγλο τραπεζίτη E. Erlanger, η Εταιρεία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, με μετοχικό κεφάλαιο 10.000.000 δρχ. Η εταιρεία είχε ως κύριο έργο την εκμετάλλευση, αλλά και την ολοκλήρωση της κατασκευής του δικτύου Πειραιάς - Δεμερλή - Συνόρων (Π.Δ.Σ.) με διασταυρώσεις στην Οινόη για Χαλκίδα και στο Λειανοκλάδι για Στυλίδα. Η εταιρεία έμεινε γνωστή και ως "Λαρισαϊκός Σιδηρόδρομος". Στις 14 Ιανουαρίου 1914 το ελληνικό κράτος εξαγόρασε την ΕΕΣ από την εταιρεία κατασκευών Batignolles αντί του πόσού των 13.000.000 δρχ. Στις 14 Μαρτίου 1918 εντάσσεται στο δίκτυο της εταιρείας και το τμήμα Παπαπούλι - Πλατύ. Λόγω οικονομικών δυσχερειών, που είχε η εταιρεία, αλλά και οι ΣΠΑΠ ταυτόχρονα, με τον νόμο 2144 της 18 Μαρτίου 1920, οι δύο εταιρείες συγχωνεύονται και δημιουργούν τους ΣΕΚ, οι οποίοι αναλαμβάνουν την εκμετάλλευση όλων των δικτύων των δύο εταιρειών.